Бібліятэка

Спіс літаратуры на замену згубленых на 2022/2023 навучальны год

разгарнуць

ПАДРУЧНІКАЎ:

 

  1. 3 клас. Антипова М.Б. Русский язык, ч.1, 2017 год
  2. 3 клас. Антипова М.Б.Русский язык, ч.2, 2017 год
  3. 4 клас. Паноў С.В. Чалавек і свет. Мая Радзіма Беларусь, 2018
  4. 6 клас. Валочка Г.М. Беларуская мова, 2020
  5. 7 клас. Арэф’ева І.Г. Алгебра, 2017
  6. 8 клас. Захарова С.Н. Русская литература, 2018
  7. 9 клас. Данілаў А.М. Грамадазнаўства, 2020
  8. 10 клас. Юхнель М.В. Англійская мова, 2019

 

МАСТАЦКАЙ ЛІТАРАТУРЫ:

 

  1. Беларускія народныя казкі
  2. Караткевіч У. Кацёл з каменчыкамі
  3. Пришвин М.М. Кладовая солнца
  4. Басни Л.Н. Толстого
  5. Тургенев И.С. Записки охотника
  6. Мікуліч Б. Развітанне
  7. Маляўка М. Зборнік “Старая зямля”
  8. МарціновічА. Зборнік “Хто мы, адкуль мы”
  9. Пушкин. А.С. Избранные произведения
згарнуць

ПЛАН работы бібліятэкі на 2022/2023 навучальны год

разгарнуць

Асноўнымі накірункамі дзейнасці ў 2021/2022 навучальным годзе бібліятэкі  Лазавіцкага НПК з’яўляліся:

- арганізацыя работы па камплектаванні, уліку, выдачы дакументаў і вучэбных выданняў бібліятэчнага фонду;

- арганізацыя работы па вядзенню даведачна-бібліяграфічнага апарату інфармацыйных рэсурсаў бібліятэкі;

- ажыццяўленне бібліятэчнага, інфармацыйнага і даведачна-бібліяграфічнага абслугоўвання вучняў, педагагічных работнікаў;

- правядзенне кансультацый законных прадстаўнікоў непаўналетніх па пытаннях арганізацыі сямейнага чытання, а таксама іх інфармаванне аб новых паступленнях у бібліятэку вучэбных выданняў, кніг серыі “Школьная бібліятэка” і іншых выданняў;

- вядзенне дакументаў па бібліятэчнай справе ў адпаведнасці з формамі ўліковых дакументаў;

- арганізацыя мерапрыемстваў па выхаванні ў вучняў цікавасці да чытання кніг;

    - стварэнне ў бібліятэцы аптымальных умоў для задавальнення адукацыйных запытаў педагагічных работнікаў, вучняў і іх законных прадстаўнікоў з мэтаю павышэння якасці адукацыі ;

    - фарміраванне ў вучняў навыкаў інфармацыйнай культуры, культуры чытання і зносін;

   - аказанне кансультацыйнай дапамогі вучням, педагагічным работнікам і іншым катэгорыям карыстальнікаў у атрыманні інфармацыі.

Бібліятэчнае абслугоўванне ажыццяўлялася ў адпаведнасці з “Положением о библиотеке общеобразовательной школы Республики Беларусь и типовых правил пользования школьной библиотекой в РБ”. Чытачы атрымліваюць у часовае карыстанне друкаваныя выданні і іншыя выданні з фонду бібліятэкі,  карыстаюцца бібліяграфічным і даведачна-інфармацыйным абслугоўваннем, вядзецца падбор літаратуры да школьных мерапрыемстваў, падрыхтоўкі вучнямі рэфератаў, паведамленняў па прадметах.

У 2021/2022 навучальным годзе налічвалася 49 чытачоў. Было 656 наведванняў, 824 кнігавыдачы. Звяртаемасць асноўнага фонду склала 24,6, кнігазабяспечанасць – 68,3 чытаемасць – 16,81. Увесь фонд  на 01.01.2022г. па выніках зверкі бібліятэчнага фонду складае 4096 экзэмпляраў, з іх 748 экземпляраў падручнікі, асноўны фонд – 3348 экзэмпляраў (літаратура  - 3301, электронныя носьбіты - 14). Усяго паступіла за год 139 экзэмпляраў, з іх асноўны фонд склаў 57 экзэмпляры, падручнікі - 82. Праводзілася спісанне састарэлай літаратуры і падручнікаў. Выбыла за год 433 экзэмпляры, 155 – асноўны фонд, 278 – падручнікі. Праводзілася работа па фарміраванню і арганізацыі фонда.

 На працягу года ажыццяўляўся заказ на сацыяльна значныя выданні. Было заказана 24 экзэмпляры. Атрымана 11 экзэмпляраў на суму 108,46 рублёў.

У 2021/2022 навучальным годзе ўсе вучні былі забяспечаны падручнікамі. Для вучняў 11 класаў паступілі амаль цалкам  новыя падручнікі. Часткова забяспечаны новымі падручнікамі ў гэтым навучальным годзе былі вучні 2,6,  8 класаў. Паміж бібліятэкамі ўстаноў адукацыі на пачатак навучальнага года праводзіўся абмен падручнікамі для забеспячэння кожнага вучня неабходнымі падручнікамі. На працягу года праводзіліся рэйды-праверкі па захаванасці стану падручнікаў. Пасля праверкі інфармацыя даводзілася кожнаму класнаму кіраўніку, дырэктару.

На педагагічным савеце ў жніўні педагогі, выхавальнікі былі азнаёмлены з забяспечанасцю вучняў падручнікамі і вучэбнымі дапаможнікамі, а класным кіраўнікам і выхавальнікам  даведзена інфармацыя аб аплаце падручнікаў. Былі складзены спіскі дзяцей з мнагадзетных сямей, якія вызвалены на 50% ад аплаты падручнікаў. Адпаведная работа была праведзена і з іх бацькамі.

Пытанні работы школьнай бібліятэкі заслухоўваліся на нарадзе пры дырэктары “Аб забяспечанасці навучэнцаў вучэбнымі дапаможнікамі”, МА настаўнікаў-прадметнікаў “Аб выніках навучання навучэнцаў чытацкай граматнасці”.

 Ва ўстанове адукацыі арганізавана падпіска на перыядычныя выданні. На працягу года ў бібліятэку паступалі 3 найменні журналаў і 5 найменняў газет. Таксама была арганізавана падпіска па кварталах на працягу года педагагічнымі работнікамі на такія выданні як: газеты – Настаўніцкая газета, Мінская праўда, Да новых перамог, Звязда, СБ, Сельская газета, Чырвоная змена, журналы – Образование Минщины, Юный спасатель, Пачатковае навучанне, Замежныя мовы.

З мэтай фарміравання ўстойлівага інтарэсу да чытання, жадання звароту да кнігі, каб прыцягнуць дзяцей, зацікавіць іх, у бібліятэцы былі запланаваны і праведзены:

бібліятэчны урок: “Добры свет любімых кніг”;

экалагічная віктарына: “У гасцях у прыроды”;

прававая гасцёўня: “Што мы ведаем аб правах дзяцей”;

конкурсныя праграмы: “Бібліятэка, кніжка, я – разам верныя сябры”, “З кнігай з дзяцінства сябрам будзь”;

інтэлектуальная гульня: “Любім і ведаем родную мову”;

      гульня-падарожжа “Каб любіць Беларусь нашу мілую”;

      краязнаўчая гасцёўня “Як не любіць мне гэту зямлю”

віктарына “Жыццё і творчасць Я. Купалы”.

На працягу года праводзіліся кніжныя выставы:

тэматычныя: “Адзінства беларускага народа – аснова незалежнай краіны”, “Да новага навучальнага года”, “Асветнікі зямлі беларускай”, “Захаваем духоўную спадчыну”,  “Прашу прабачэння прырода”, “Усё на зямлі пачынаецца з Маці”, “Памяць сэрца”, “2022 год гістарычнай памяці”, “Я – дзіця, Я – чалавек”, “Адзіны свет, адзіная надзея”, “Жыві, Зямля!”, “Непераможная і легендарная”, “Родная мова – крыніца празрыстая”, “Дзяржыся за жыццё”, “У дапамогу класнаму кіраўніку”, “Чарнобыль: наша боль і памяць”, “Навагоднія агні запрашаюць у казку”, “Міншчына – край любімы мой”, “Песняры беларускай зямлі” і іншыя;

прысвечаныя пісьменнікам юбілярам:

беларускім пісьменнікам: “120 гадоў з дня нараджэння В. Вольскага”, “90  гадоў з дня нараджэння Н. Гілевіча”,“120 гадоў з дня нараджэння М. Зарэцкага”,“130 гадоў з дня нараджэння М. Багдановіча”, “75 гадоў з дня нараджэння Г. Марчука”,“130 гадоў з дня нараджэння А. Гурло”,“85  гадоў з дня нараджэння М. Стральцова”,“75 гадоў з дня нараджэння Р. Баравіковай”;            рускім пісьменнікам: “200 лет со дня рождения Ф. Достоевского”, “310 лет со дня рождения М. Ломоносова”, “120 лет со дня рождения Н. Некрасова”, “120 лет со дня рождения А. Фадеева”, “125 лет со дня рождения В. Катаева”, “85 лет со дня рождения В. Распутина”, “140 лет со дня рождения К Чуковского”, “85 лет со дня рождения Б. Ахмадулиной”, “120 лет со дня рождения В Каверина”, “120 лет со дня рождения В. Осеевой”, “130 лет со дня рождения К. Паустовского”.

2022 год аб’яўлены Годам гістарычнай памяці. У сувязі з гэтай падзеяй у бібліятэцы дзейнічаюць  кніжныя  выставы: “2022 Год гістарычнай памяці”, “Памяць сэрца”, “Непераможная і легендарная”. Падрыхтаваны і праведзены: краязнаўчая гасцінная “Як не любіць мне гэту зямлю…”, гульня-падарожжа “Каб любіць Беларусь нашу мілую”.

У 2022 годзе адзначаецца 140-годдзе з дня нараджэння беларускіх пісьменнікаў Я. Купалы і Я. Коласа. Складзены план мерапрыемстваў сумесна з класнымі кіраўнікамі па святкаванню юбілеяў. На працягу года дзейнічае кніжная выстава “Песняры беларускай зямлі”. Бібліятэкарам праведзена віктарына “Жыццё і творчасць Я. Купалы”.

На працягу 2021/2022 навучальнага года бібліятэкар прымала удзел у раённых МА бібліятэкараў.  МА прайшлі на базе Клецкай гімназіі, у лістападзе праходзіла ў анлайн рэжыме. Масавая работа бібліятэкі планавалася згодна гадавога плана работы ўстановы адукацыі.

Бібліятэкарам  вялася работа па абсталяванні, добраўпарадкаванні бібліятэкі, па сістэматызацыі бібліятэчнага фонду. Новая паступаючая літаратура афармлялася, сістэматызавалася.  Абноўлена дакументацыя ў адпаведнасці з пастановай адукацыі Міністэрства адукацыі РБ ад 28.11.2016 №108 “Аб устанаўленні формаў уліковых дакументаў, якімі афармляюцца арганізацыя бібліятэчных фондаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі і выключэнне з іх дакументаў”.

З вышэй сказанага можна зрабіць наступныя вывады:

-школьная бібліятэка выконвае дастатковы аб’ём работы па прадастаўленні чытачам неабходнага інфармацыйнага матэрыялу;

-вырасла ўзаемасувязь бібліятэкі з педагагічным калектывам і вучнямі;

-бібліятэкару патрабуецца актывізаваць чытацкую актыўнасць вучняў сярэдняга звяна;

-працягваць работу па павышэнні якасці і даступнасці інфармацыі, якасці абслугоўвання чытачоў.

 

 

 

             Бібліятэкар                                                          Дронец А.І.

згарнуць

НАВІНЫ БІБЛІЯТЭКІ

разгарнуць

Паважаныя вучні і настаўнікі !

 

Школьная бібліятэка

прапануе вашай увазе

навінкі мастацкай літаратуры:

 

 

  • Геноцид белорусского народа.

Книга включает справочно-аналитические и документальные материалы о геноциде белорусского народа во время Великой Отечественной войны, в послевоенный период и использовании нацистской идеологии участниками попытки государственного переворота в Беларуси в 2020 году.

 

 

НАВІНЫ БІБЛІЯТЭКІ

 

У бібліятэцы ўстановы адукацыі арганізавана выстава, прысвечаная 140-годдзю з дня нараджэння Якуба Коласа і Янкі Купалы. Святкаванні такой важнай падзеі ў нашай установе адукацыі надаецца асаблівая ўвага. Мерапрыемствы, прысвечаныя юбілею песняроў, будуць праводзіцца на працягу года ва ўсіх класах школы. Кніжная выстава "140 гадоў з дня нараджэння народных паэтаў Беларусі" - гэта пачатак святкавання. Далей будуць праходзіць інфармацыйныя і пазакласныя мерапрыемствы, віртуальныя экскурсіі ў Дзяржаўны літаратурны музей ім. Я. Купалы і Я. Коласа, Нацыянальны акадэмічны тэатр ім. Я. Купалы і Нацыянальны акадэмічны драматычны тэатр ім. Я. Коласа.

Якуб Колас і Янка Купала - сучаснікі, паплечнікі, аднагодкі, пісьменнікі блізкія тыпалагічна.

З гэтымі па-сапраўднаму нацыянальна значнымі імёнамі нашых класікаў напрамую звязана лёсавызначальная сутнасць беларускай літаратуры, яе эпахальныя дасягненні, яе імклівы эстэтычны і, можна сказаць, гістарычны-сусветны рост і росквіт. На выставе прадстаўлены творы вялікіх класікаў.

 

 

 

29 сакавіка ў школьнай бібліятэцы  прайшоў фотачэлендж  "Я чытаю любімую кнігу". Вучні з цікавасцю паўдзельнічалі ў  гэтым мерапрыемстве. Кожны з іх падзяліўся інгфармацыяй аб сваёй любімай кнізе і з задавальненнем зрабіў з ёй сэлфі.

 

 

 

Сказка по лесу идёт -

Сказку за руку ведёт,

Сказка-умница и прелесть,

С нами рядышком живет.

Слухаючы і чытаючы казку, мы трапляем у чароўны свет, дзе адбываюцца цуды, дзе дабро заўсёды перамагае зло.  2 красавіка  ў школьнай бібліятэцы ўстановы адукацыі для навучэнцаў 2-4 класаў была праведзена гульнявая праграма "Жылі-былі казкі". На гэтым мерапрыемстве дзеці  пастараліся ўспомніць казкі і казачных герояў, пагулялі ў гульні, даведаліся шмат новага і цікавага, адпачылі разам з казкай. Затым кожны з вучняў з пластыліну зляпіў свайго любімага казачнага героя. Атрымалася чароўная казачная паляна.

 

 

 

З 20 па 29 красавіка ва ўстанове адукацыі праходзіла рэспубліканская дэкада грамадска-патрыятычных спраў " Чарнобыль. Захоўваючы памяць...".

  Да гэтай даты была аформлена выстава «Чарнобыль – наша боль і памяць», як напамін аб чорнай даце 26 красавіка і аб адказнасці кожнага чалавека за яго ўчынкі і дзеянні, пра абавязак прыйсці на дапамогу, нават ахвяруючы сабой, аб адказнасці за лёс усёй планеты.

 Мэта і задачы гэтай выставы заключаліся ў фарміраванні ў карыстальнікаў экалагічнай культуры і актыўнай жыццёвай пазіцыі ў адносінах да глабальных праблем, якія стаяць перад чалавецтвам і прыцягненні ўвагі да Дня памяці загінуўшых у радыяцыйных аварыях і катастрофах.

 

 

Паважаныя  настаўнікі !

 

Школьная бібліятэка

прапануе вашай увазе

навінкі метадычнай літаратуры:

 

  1. Аброськина Т.Ю. ОБЖ.

Дидактический материал для 2-4 кл

 

  1. Мураўёва Г.Л. Матэматыка ў 2 класе
  2. Свірыдзенка В.І. Навучанне чытанню ў 1 класе. Ч. 2
  3. Актуальные вопросы обеспечения информационной безопасности
  4. Свірыдзенка В.І. Спадарожнік буквара

 

 

 

 

 

 

 

 

 

НАВІНЫ БІБЛІЯТЭКІ

 

 

Паважаныя вучні і настаўнікі !

 

Школьная бібліятэка

прапануе вашай увазе

навінкі мастацкай літаратуры:

 

  1. Кузьма Чорны. Насцечка.

Кніга разлічана для дзяцей сярэдняга

школьнага ўзросту

 

  1. Трафимова Г.В. Как устроены мальчики и девочки.

В книге увлекательно рассказывается о

тайнах человеческого организма

 

 

 

 

згарнуць

КНИГИ-ЮБИЛЯРЫ 2022

разгарнуць

45 лет Т. А. Александрова «Домовенок кузька» (1977)

185 лет Х. К. Андерсен сборник «Сказки, рассказанные для детей» («Принцесса на горошине», «Новое платье короля» и другие) (1837)

95 лет Г. Белых, Л. Пантелеев «Республика ШКИД» (1927)

170 лет Г. Бичер-Стоу «Хижина дяди Тома» (1852)

150 лет Н. П. Вагнер «Сказки кота Мурлыки» (1872)

150 лет Ж. Верн «Вокруг света в 80 дней» (в другом переводе «Вокруг света за 80 дней») (1872)

155 лет Ж. Верн «Дети капитана Гранта» (1867-1868)

125 лет Э. Л. Войнич «Овод» (1897)

130 лет Н. Г. Гарин-Михайловский «Детство Тёмы» (1892)

180 лет Н. В. Гоголь «Мертвые души» (1842)

120 лет М. Горький «На дне» (1902)

110 лет М. Горький «Воробьишко» (1912)

260 лет К. Гоцци «Король-олень» (1762)

175 лет И. А. Гончаров «Обыкновенная история» (1847)

210 лет братья Гримм сборник «Детские и семейные сказки» («Золотой гусь», «Король Лягушонок, или Железный Генрих», «Мальчик-с-пальчик» и другие) (1812)

60 лет Л. И. Давыдычев «Многотрудная, полная невзгод и опасностей жизнь Ивана Семёновича, второклассника и второгодника» (1962)

155 лет Ш. де Костер «Легенда об Уленшпигеле» (1867)

120 лет А. К. Дойл «Собака Баскервилей» (1901-1902)

65 лет И. А. Ефремов «Туманность Андромеды» (1957)

115 лет С. Лагерлёф «Чудесное путешествие Нильса Хольгерсона с дикими гусями» (в другом переводе «Чудесное путешествие Нильса Хольгерсона по Швеции») (1906-1907)

185 лет М. Ю. Лермонтов «Бородино» (1837)

130 лет Д. Н. Мамин-Сибиряк «Зимовье на Студеной» (1892)

75 лет С. Я. Маршак сборник стихов «Разноцветная книга» (1947)

95 лет С. Я. Маршак «Почта» (1927)

60 лет В. В. Медведев «Баранкин, будь человеком!» (1962)

65 лет Н. Н. Носов «Фантазеры» (1957)

75 лет Н. Н. Носов «Веселые рассказы» (1947)

325 лет Ш. Перро сборник «Сказки моей матушки Гусыни, или истории и сказки былых времен с поучениями» («Кот в сапогах», «Золушка, или Хрустальная туфелька», «Мальчик-с-пальчик», «Синяя Борода» и другие) (1697)

475 лет «Повести о Петре и Февронии Муромских» (1547)

185 лет А. С. Пушкин «Арап Петра Великого» (1837)

190 лет А. С. Пушкин «Дубровский» (1832-1833)

200 лет А. С. Пушкин «Песнь о вещем Олеге» (1822)

100 лет Р. Сабатини «Одиссея капитана Блада» (1922)

125 лет Б. Стокер «Дракула» (1897)

140 лет М. Твен «Принц и нищий» (1882)

50 лет И. П. Токмакова «Ростик и Кеша» (1972)

55 лет И. П. Токмакова «Аля, Кляксич и буква «А» (1967)

55 лет И. П. Токмакова сборник стихов «Карусель» (1967)

60 лет И. П. Токмакова сборник стихов «Времена года» (1962)

85 лет Д. Р. Толкин (Толкиен) «Хоббит, или Туда и обратно» (1937)

150 лет Л. Н. Толстой «Азбука» (1871-1872)

170 лет Л. Н. Толстой «Детство» (1851-1852)

160 лет И. С. Тургенев «Отцы и дети» (1862)

175 лет И. С. Тургенев «Записки охотника» (1847-1852)

125 лет Г. Уэллс «Человек-невидимка» (1897)

75 лет А. Франк «Дневник Анны Франк» (1947)

70 лет Э. Хемингуэй «Старик и море» (1952)

80 лет Е. И. Чарушин «Моя первая зоология» (1942-1944)

125 лет А. П. Чехов «Дядя Ваня» (1897)

130 лет А. П. Чехов «Палата №6» (1892)

135 лет А. П. Чехов «Каштанка» (1887)

105 лет К. И. Чуковский «Крокодил» (1917)

90 лет М. А. Шолохов «Поднятая целина» (1932)

 

згарнуць

НАРМАТЫЎНЫЯ І ЛАКАЛЬНЫЯ ДАКУМЕНТЫ

разгарнуць

ІНСТРУКТЫЎНА-МЕТАДЫЧНАЕ ПІСЬМО

Палажэнне аб бібліятэцы

График работы библиотеки

Правілы карыстання бібліятэкай

АБ БІБЛІЯТЭЧНАЙ СПРАВЕ Ў РЭСПУБЛІЦЫ БЕЛАРУСЬЗАКОН РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ22 марта 1995 г. No 3680-XІІ

АБ КУЛЬТУРЫ Ў РЭСПУБЛІЦЫ БЕЛАРУСЬ ЗАКОН РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ 4 июня 1991 г. No 832-XІІ

ОБ УТВЕРЖДЕНИИ ПРАВИЛ ПО ОХРАНЕ ТРУДА ДЛЯ БИБЛИОТЕК

ПАСТАНОВА 3 АД 06.01.2012

ТЫПАВЫЯ ПРАВІЛЫ

АБ ЗАЦВЯРДЖЭННI IНСТРУКЦЫI ПА СТВАРЭННI ПАПАЎНЕННЮ I АБНАЎЛЕННЮ БIБЛIЯТЭЧНЫХ ФОНДАЎ ШКОЛЬНЫХ ПАДРУЧНIКАЎ

КОДЭКС РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ АБ АДУКАЦЫІ

КОДЭКС РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ АБ КУЛЬТУРЫ

ПРАЦОЎНЫ КОДЭКС

ПОСТАНОВЛЕНИЕ МИНИСТЕРСТВА ТРУДА РЕСПУБЛИКИ БЕЛАРУСЬ от 23.03.2001 №21 "ОБ УТВЕРЖДЕНИИ ЕДИНОЙ ТАРИФНОЙ СЕТКИ РАБОТНИКОВ РЕСПУБЛИКИ БЕЛАРУСЬ И ВНЕСЕНИИ ИЗМЕНЕНИЙ И ДОПОЛНЕНИЙ В ПОСТАНОВЛЕНИЕ МИНИСТЕРСТВА ТРУДА РЕСПУБЛИКИ БЕЛАРУСЬ от 21.01.200 №26 "О МЕРАХ ПО СОВЕРШЕНСТВОВАНИЮ УСЛОВИЙ ОПЛАТЫ ТРУДА РАБОТНИКОВ ОРГАНИЗАЦИЯ, ФИНАНСИРУЕМЫХ ИЗ БЮДЖЕТА"

ПОСТАНОВЛЕНИЕ МИНИСТЕРСТВА ОБРАЗОВАНИЯ РЕСПУБЛИКИ БЕЛАРУСЬ от 06.01.2012 №3 "ОБ УТВЕРЖДЕНИИ ИНСТРУКЦИИ О ПОРЯДКЕ ПОДГОТОВКИ И ВЫПУСКА УЧЕБНЫХ ИЗДАНИЙ И ИХ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ"

ПОСТАНОВЛЕНИЕ МИНИСТЕРСТВА ОБРАЗОВАНИЯ РЕСПУБЛИКИ БЕЛАРУСЬ от 24.04.2013 № 22 "О ТИПОВЫХ ШТАТАХ И НОРМАТИВНОЙ ЧИСЛЕННОСТИ РАБОТНИКОВ ОТДЕЛЬНЫХ УЧРЕЖДЕНИЙ ОБЩЕГО СРЕДНЕГО И СПЕЦИАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ" ( В РЕДАКЦИИ от 22.05.2015 №42)

 

 

 

згарнуць

Бібліятэкар - бацькам

разгарнуць

Чытанне-гэта акенца, праз якое дзеці

бачаць і пазнаюць свет і саміх сябе.

В. Сухамлінскі.

Расказвайце дзецям пра каштоўнасць чытання. Паказвайце сувязь чытання з іх поспехамі ў

вучобе і справах. Прыводзьце прыклады станоўчага ўплыву кнігі на вашу ўласную жыццё або жыццё іншых людзей. Заахвочвайце сяброўства з дзецьмі і дарослымі, якія любяць чытаць.


Развівайце ўяўленне вашага дзіцяці на матэрыяле кнігі. Падахвочвае яго адгадваць развіццё падзей, асветленых у кнізе, прадстаўляць думках герояў, працягваць напісанае, прагназаваць, ўдумвацца ў шматзначнасць слова.


Звяртайце ўвагу дзяцей на выказванні выбітных людзей аб чытанні. Не выпускайце фактаў, якія пацвярджаюць ролю чытання ў жыцці тых, хто аўтарытэтны для школьніка: спартсменаў, акцёраў, тэлезорак. Падымайце прэстыж кнігі і чытання ў свядомасці дзіцяці.


Калі ваш дзіця робіць толькі першыя крокі ў свет чытання, радуйцеся кожнаму прачытанаму ім слову як перамозе. Не прыцягвайце яго ўвагу да памылак у чытанні. Рабіце гэта незаўважна. Бярыце для першых чытанняў толькі прыдатныя кнігі-яркія, з буйным шрыфтам, дзе шмат малюнкаў і сюжэт, за якім цікава сачыць.

Падахвочвае сваіх дзяцей чытаць праграмную літаратуру да вывучэння яе ў школе. Выкарыстоўвайце для гэтага летні час. Уключайцеся ў яе чытанне разам з дзіцем, знайдзіце ў гэтым задавальненне. Гледзячы на вас, і дзіця атрымае радасць. Наступнае Вывучэнне творы ў класе ляжа на эмацыйна падрыхтаваную глебу і нейтралізуе негатыўнае стаўленне да яго.


Калі вы хочаце, каб дзіця чытаў, трэба, каб побач быў які чытае бацька, а яшчэ лепш-які чытае разам з дзіцем Бацька. Няхай дзеці бачаць, як вы самі чытаеце з задавальненнем: цытуйце, смейцеся, завучваць урыўкі, дзяліцеся прачытаным. Гэты прыклад можа стаць заразлівым для іх.


Размаўляйце аб прачытаным так, каб дзіця адчуваў сябе разумным і кемлівым. Часцей хваліце яго за кемлівасць і старанасць. Не ўражайце яго самалюбства, нават калі ён што-то не зразумеў не так, як вам бы хацелася. Падтрымлівайце яго ўпэўненасць у сваіх сілах. Успамінаючы пазней дзяцінства, ён абавязкова ўспомніць гадзіны сумеснага з вамі чытання і шчырай гутаркі, і гэта сагрэе яго сэрца.


Заахвочвайце дзіцяці ў наведванні бібліятэкі і яе мерапрыемстваў. Бярыце яго з сабой, калі самі ідзяце ў бібліятэку. Вучыце карыстацца яе фондамі і Даведачным апаратам. Кансультуйцеся з бібліятэкарам у выбары кніг дзіцяці. Даверцеся яго рэкамендацый як спецыяліста.

 

* Дзеці павінны бачыць, як вы самі чытаеце з задавальненнем.

 

Выдача падручнікаў

Памятка бацькам

Спіс літ-ры на замену згубленых

згарнуць

Бібліятэкар - настаўнікам

разгарнуць

Электронныя версіі падручнікаў

разгарнуць

Электронныя сродкі навучання

    Беларуская мова. 2-4 класы

    Краткое описание (аннотация) Электронны сродак навучання (ЭСН) «Беларуская мова. 2-4 класы» прызначаны для арганізацыі заняткаў з вучнямі 2-4 класаў для выпрацоўкі трывалых арфаграфічных навыкаў. ЭСН уключае: моўныя паняцці і арфаграфічныя правілы ў адпаведнасці з праграммай па беларускай мове для 2-4 класаў; 10 прэзентацый да разделаў курса; 150 вучэбных заданняў па арфаграфіі; табліцы і схемы (67); моўныя гульні і практыкаванні. Пасля інтэграцыі ў сістэму кіравання вучэбным працэсас ЭСН можа выкарыстоўвацца вучнямі, настаўнікамі і кіраўнікамі ўстаноў адукацыі. Для кожнага з гэтых катэгорый ЭСН прапануе свой набор інфармацыйных рэсурсаў і функцыянальных магчымасцей.
    • Автор: ООО «Софт-Перспектива», 2007

    Человек и мир. 1-3 классы

    Краткое описание (аннотация) Электронное средство обучения предназначено для обеспечения компьютерной поддержки преподавания предмета «Человек и мир» в 1-3 классах общеобразовательных учреждений республики. Ориентировано на поддержку преподавания по национальным учебникам и учебным пособиям. Содержит учебный материал: Учебный материал ЭСО включает презентации, анимированные сюжеты, тесты, дидактические игры, хрестоматийные тексты и тексты «Для любознательных». ЭСО «Человек и мир. Начальная школа. 1-3 классы» адресовано учащимся и учителям начальных классов и предназначено для использования на уроках курса "Человек и мир", а также внеклассных мероприятий, направленных на формирование экологического сознания, навыков здорового образа жизни, воспитание гражданской позиции младшего школьника.
    • Автор: ЦИРК БГУ, 2008

    Начальная школа. Занятия по интересам. 2-4 классы. Развитие способностей учащихся на основе электронных дидактических игр

    Краткое описание (аннотация) Электронное средство обучения предназначено для обеспечения компьютерной поддержки занятий по интересам, развивающих уроков с использованием информационных технологий в различных предметных областях в общеобразовательных учреждениях республики. ЭСО включает дидактические интерактивные игры для формирования и развития: внимания и памяти, восприятия, воображения, операций анализа/синтеза, сравнения, обобщения, операций абстрагирования, операций конкретизации; комплект иллюстрированных загадок.
    • Автор: ЦИРК БГУ, 2008

    2–4 классы. Основы безопасности жизнедеятельности

    ЭСО для учащих 2-4 класса средрей школы
    • Предмет: Предметно-практическая деятельность.
    • Автор: ЧУП «Медиум»
    • Год: 2008

    Математика

    Перечень электронных средств обучения. Начальная школа Основы безопасности жизнедеятельности. 2–4 классы Краткое описание (аннотация) Электронное средство обучения предназначено для поддержки учебного процесса по курсу «Основы безопасности жизнедеятельности» во 2-4 классах общеобразовательных учреждений всех типов. ЭСО включает: комплект иллюстративно-наглядных материалов; демонстрационные ролики; интерактивные анимационные объекты; рубрики «Это интересно», «Оцени поступок»; тестовые задания и упражнения; теоретический материал; практические задания; словарь. Может быть использовано при проведении уроков как для иллюстрации отдельных тем курса, игрового тестирования, стимулирования процесса мышления учеников, так и для самостоятельной работы учеников. ЧУП «МедиуМ», 2008 Начальная школа Начальная школа. Занятия по интересам. 2-4 классы. Развитие способностей учащихся на основе электронных дидактических игр Краткое описание (аннотация) Электронное средство обучения предназначено для обеспечения компьютерной поддержки занятий по интересам, развивающих уроков с использованием информационных технологий в различных предметных областях в общеобразовательных учреждениях республики. ЭСО включает дидактические интерактивные игры для формирования и развития: внимания и памяти, восприятия, воображения, операций анализа/синтеза, сравнения, обобщения, операций абстрагирования, операций конкретизации; комплект иллюстрированных загадок. ЦИРК БГУ, 2008 Начальная школа Человек и мир. 1-3 классы Краткое описание (аннотация) Электронное средство обучения предназначено для обеспечения компьютерной поддержки преподавания предмета «Человек и мир» в 1-3 классах общеобразовательных учреждений республики. Ориентировано на поддержку преподавания по национальным учебникам и учебным пособиям. Содержит учебный материал: Учебный материал ЭСО включает презентации, анимированные сюжеты, тесты, дидактические игры, хрестоматийные тексты и тексты «Для любознательных». ЭСО «Человек и мир. Начальная школа. 1-3 классы» адресовано учащимся и учителям начальных классов и предназначено для использования на уроках курса "Человек и мир", а также внеклассных мероприятий, направленных на формирование экологического сознания, навыков здорового образа жизни, воспитание гражданской позиции младшего школьника. ЦИРК БГУ, 2008 Начальная школа Предметно-практическая деятельность. 1–4 классы. Мир вокруг меня Краткое описание (аннотация) ЭСО предназначено для работы с учащимися 1-4 классов второго отделения вспомогательной школы по разделам: предметно-практические действия, конструирование, работа с мозаикой. Каждый раздел представлен мультимедийными играми, каждая из которых содержит серии интерактивных учебных упражнений. ЭСО включает 21 игру, включая по разделам: модуль «Предметно-практические действия»-13, модуль «Конструирование»-5, модуль «Работа с мозаикой»-3 игры. УП «Инфотриумф», 2010 Математика Специальное образование. Математика 1–5 классы Краткое описание (аннотация) Электронное средство обучения (ЭСО) «Специальное образование. Математика 1-5 классы» предназначено для работы с детьми с тяжелыми нарушениями речи, с трудностями в обучении, с нарушением слуха по учебному предмету «Математика». Данное электронное средство соответствует действующим учебным программам, утвержденным Министерством образования Республики Беларусь «Математика 1-5 классы» для специальных общеобразовательных школ для детей с тяжелыми нарушениями речи, для детей с трудностями в обучении (2008); «Математика 1-5 классы» для специальных общеобразовательных школ для детей с нарушением слуха (2008).
    • Предмет: Математика
    • Автор: УП «Инфотриумф», 2010

    Музыка. 4 класс. Виртуальная творческая лаборатория.

    Краткое описание (аннотация) Электронное средство обучения «Музыка. 4 класс. Виртуальная творческая лаборатория» предназначено для использования в процессе изучения учебного предмета «Музыка» в 4 классе общеобразовательных учреждений. Виртуальная творческая лаборатория включает: информационный блок (теоретические фрагменты для каждого урока; музыкальные фрагменты, видеофрагменты, портреты и биографии композиторов, фотографии, справочные материалы в виде схем и таблиц); практикум (комплекс заданий комбинаторного и творческого типов, разработанных на основе народно-песенного материала и произведений современных авторов, справочные материалы в виде схем и таблиц); краткий словарь. Каждый из блоков структурирован в соответствии с разделами учебной программы: «Музыкальная культура Беларуси»; «Музыкальные путешествия»; «Композитор-исполнитель-слушатель». Материал, представленный в информационном блоке, достаточно лаконичен, так как средство предполагает его демонстрацию на экране монитора. Расширение учебного материала нетекстовыми составляющими позволяет стимулировать познавательную активность учащихся. Статические иллюстрации способствуют более полному восприятию учебного материала. Видеофайлы помогают существенно расширить представления об изучаемых артефактах.
    • Предмет: Музыка. 4 класс
    • Автор: ЧУП «Медиум», 2008

    2–4 классы. Беларуская мова

    Предназначено для обеспечения компьютерной поддержки преподавания предмета
    • Предмет: Предметно-практическая деятельность.
    • Автор: ООО «Софт-Перспектива»
    • Год: 2007

    Английский язык. Начальная школа. Часть 1

    Краткое описание (аннотация) Электронное средство обучения«Английский язык. Начальная школа. Часть 1» предназначено для поддержки и оптимизации учебного процесса по английскому языку в начальных классах общеобразовательных учреждений Республики Беларусь. Электронное средство обучения «Английский язык. Начальная школа. Часть1 » соответствует предметно-тематическому содержанию учебно-методического комплекса «Magic Box- 3»(Волшебная шкатулка 3) и содержит материал по всем девяти темам, обозначенным в учебнике (“About me”, “Daily life”, “Pets”, “My house”, “Clothes”, “School”, “A party”, “A day off”, “Holidays”), а также приложения, способствующие обучению фонетическому аспекту речи (“Letter secrets”, “Transcription”, “Songs and poems”). Материал каждого раздела представлен следующими функциональными уровнями: лексика; грамматика; дополнительные материалы (песни и стихи); справочные материалы (правила чтения, транскрипция, таблица неправильных глаголов). Лексический материал содержит тематический иллюстрированный словарь изучаемой в разделе лексики, упражнения для закрепления пройденного материала, тренировочные тестовые задания, подготавливающие учащихся к выполнению тестов (тематический контроль): В подразделе «Тематический словарь» представлена лексика, относящаяся к данному разделу учебного пособия. В картинном словаре представлены иллюстрации изучаемой в разделе лексики. Под каждой картинкой написано слово или словосочетание на английском языке, а также дана его транскрипция. При наведении курсора мыши на картинку появляется русский перевод слова. При щелчке мышкой по картинке слово звучит на английском языке. В подразделе «Практика» содержатся упражнения для закрепления пройденного материала. В проекте представлены следующие типы упражнений:Match the words to the pictures (Соотнеси слово с картинкой) Match the sound to the pictures (Соотнеси звучащее слово с картинкой) Сlick and complete sentences или Сlick on the correct questions (Щёлкни кнопкой мыши на правильном предложении) Drag the words into the gaps (Заполни пропуски в предложении) Drag the words and make sentences (Расположи слова в правильном порядке) Type the words (Напечатай слово) Fill in the gaps (Заполни пропуски) Match the transcription to the picture (Соотнеси транскрипцию с картинкой) Listen and type (Послушай слово и напечатай его) Read and color (Прочитай и раскрась картинку) Задания в подразделе «Тесты» выполняются по аналогии с заданиями в подразделе «Практика». Отличительная особенность тестов состоит в том, что коррекция выполненных заданий осуществляется по окончании выполнения задания. Грамматический материал представлен в виде анимированных ситуаций в двух версиях: «смотри и слушай» и «слушай и повторяй», упражнений на закрепление материала, тренировочных тестовых заданий. Смотри и слушай На экране представлены герои, над ними появляются их реплики, содержащие изучаемую в данном разделе учебного пособия грамматическую структуру. Все реплики героев озвучены. При появлении новой реплики предыдущая реплика исчезает. Слушай и повторяй На экране представлена та же анимированная ситуация; что в версии 1. Справа располагаются все реплики героев. Звучит текст, сопровождающий анимированную ситуацию. Реплики героев подсвечивается на экране, как в караоке, в момент их звучания.В подразделе «Практика» и «Тесты» содержатся упражнения на закрепление пройденного материала, тестовые задания тех же типов, что и в разделе «Лексика» (см. выше).
    • Автор: ЧУП «МедиуМ», 2007

    Русский язык. Начальная школа. 2–4 классы. Речевой этикет

    Краткое описание (аннотация) Электронное средство обучения (ЭСО) предназначено для обеспечения компьютерной поддержки усвоения учащимися начальных классов правил речевого этикета. Включает: 20 анимированных уроков-презентаций; 120 fiаsh-роликов, отражающих различные ситуации общения; интерактивные тесты (более 300 заданий); словарь русского речевого этикета [350 единиц]; синонимические ряды этикетных формул; правила речевого этикета; текстовые материалы для чтения; материалы для любознательных; фонохрестоматию.
    • Предмет: Русский язык.
    • Автор: Филиал «Центр информационных ресурсов и коммуникаций БГУ» (ЦИРК БГУ), 2008