Бібліятэка

Навінкі літаратуры

разгарнуць

 

 

Школьная бібліятэка

прапануе вашай увазе

навінкі метадычнай літаратуры:

  1. Праскаловіч В.У. Беларуская літаратура ў 5 класе.
  2. Русский язык в 11 классе

  Информатика  в 11 классе

  1. Военно-патриотическое воспитание учащихся
  2. Волкова.И.Г. Изобразительное искусство в 3 классе
  3. Математика в 4 классе
  4. Витченко А.Н. География в 11 классе
  5. Геноцид белорусского народа в годы Великой Отечественной войны. Учебное пособие для учащихся 10-11 классов

Школьная бібліятэка

прапануе вашай увазе

навінкі  літаратуры:

  1. Штабинская С.А. Кто нас учит?
  2. Штабинская С.А. Кто еду нам готовит?
  3. Ванина О. Белорусские народные ремёсла
  4. Ванина О. Путь к звёздам. Белорусы в космосе
  5. Кухаронак Т. Праздничный калейдоскоп. Белорусские народные традиции
  6. МусиенкоС. За нами – Родина. Книга о Государственной границе и пограничниках Республики Беларусь

 

 

згарнуць

Графік работы бібліятэкі на 2023/2024 навучальны год

разгарнуць

 

ГРАФІК

работы бібліятэкі

на 2023/2024 навучальны год

 

 

Панядзелак                 8.30 – 13.00

Аўторак                      8.30 – 13.00

Серада                         метадычны дзень

Чацвер                         8.30 – 13.00

Пятніца                       8.30 – 13.00

Субота                         9.00 – 11.00

2-гі чацвер месяца – санітарны дзень.

згарнуць

ПЛАН работы бібліятэкі на 2023/2024 навучальны год

разгарнуць

Аналіз работы бібліятэкі Лазавіцкай сярэдняй школы – дзіцячага сада за 2022/2023 навучальны год

Асноўнымі накірункамі дзейнасці ў 2022/2023 навучальным годзе бібліятэкі  Лазавіцкай СШ з’яўляліся:

- арганізацыя работы па камплектаванні, уліку, выдачы дакументаў і вучэбных выданняў бібліятэчнага фонду;

- арганізацыя работы па вядзенню даведачна-бібліяграфічнага апарату інфармацыйных рэсурсаў бібліятэкі;

- ажыццяўленне бібліятэчнага, інфармацыйнага і даведачна-бібліяграфічнага абслугоўвання вучняў, педагагічных работнікаў;

- правядзенне кансультацый законных прадстаўнікоў непаўналетніх па пытаннях арганізацыі сямейнага чытання, а таксама іх інфармаванне аб новых паступленнях у бібліятэку вучэбных выданняў, кніг серыі “Школьная бібліятэка” і іншых выданняў;

- вядзенне дакументаў па бібліятэчнай справе ў адпаведнасці з формамі ўліковых дакументаў;

- арганізацыя мерапрыемстваў па выхаванні ў вучняў цікавасці да чытання кніг;

    - стварэнне ў бібліятэцы аптымальных умоў для задавальнення адукацыйных запытаў педагагічных работнікаў, вучняў і іх законных прадстаўнікоў з мэтаю павышэння якасці адукацыі ;

    - фарміраванне ў вучняў навыкаў інфармацыйнай культуры, культуры чытання і зносін;

   - аказанне кансультацыйнай дапамогі вучням, педагагічным работнікам і іншым катэгорыям карыстальнікаў у атрыманні інфармацыі.

Бібліятэчнае абслугоўванне ажыццяўлялася ў адпаведнасці з “Положением о библиотеке общеобразовательной школы Республики Беларусь и типовых правил пользования школьной библиотекой в РБ”. Чытачы атрымліваюць у часовае карыстанне друкаваныя выданні і іншыя выданні з фонду бібліятэкі,  карыстаюцца бібліяграфічным і даведачна-інфармацыйным абслугоўваннем, вядзецца падбор літаратуры да школьных мерапрыемстваў, падрыхтоўкі вучнямі рэфератаў, паведамленняў па прадметах.

У 2022/2023 навучальным годзе налічвалася 45 чытачоў. Было 622 наведванні, 726 кнігавыдач. Звяртаемасць асноўнага фонду склала 19,4, кнігазабяспечанасць – 71,3 чытаемасць – 16,1. Увесь фонд  на 01.01.2023г. па выніках зверкі бібліятэчнага фонду складае 3959 экзэмпляраў, з іх 738 экземпляраў падручнікі, асноўны фонд – 3207 экзэмпляраў (літаратура  - 3207, электронныя носьбіты - 14). Усяго паступіла за год 172 экзэмпляры, з іх асноўны фонд склаў 68 экзэмпляраў, падручнікі - 104. Праводзілася спісанне састарэлай літаратуры і падручнікаў. Выбыла за год 309 экзэмпляраў, 195 – асноўны фонд, 114 – падручнікі. Праводзілася работа па фарміраванню і арганізацыі фонда.

 На працягу года ажыццяўляўся заказ на сацыяльна значныя выданні. Было заказана 10 экзэмпляраў. Атрымана 5 экзэмпляраў на суму 34,81 рублёў.

У 2022/20223навучальным годзе ўсе вучні былі забяспечаны падручнікамі. Часткова забяспечаны новымі падручнікамі ў гэтым навучальным годзе былі вучні 2,3,7 класаў. Паміж бібліятэкамі ўстаноў адукацыі на пачатак навучальнага года праводзіўся абмен падручнікамі для забеспячэння кожнага вучня неабходнымі падручнікамі. На працягу года праводзіліся рэйды-праверкі па захаванасці стану падручнікаў. Пасля праверкі інфармацыя даводзілася кожнаму класнаму кіраўніку, дырэктару.

На педагагічным савеце ў жніўні педагогі, выхавальнікі былі азнаёмлены з забяспечанасцю вучняў падручнікамі і вучэбнымі дапаможнікамі, а класным кіраўнікам і выхавальнікам  даведзена інфармацыя аб аплаце падручнікаў. Былі складзены спіскі дзяцей з мнагадзетных сямей, якія вызвалены на 50% ад аплаты падручнікаў. Адпаведная работа была праведзена і з іх бацькамі.

Пытанні работы школьнай бібліятэкі заслухоўваліся на нарадзе пры дырэктары “Аб забяспечанасці навучэнцаў вучэбнымі дапаможнікамі

 Ва ўстанове адукацыі арганізавана падпіска на перыядычныя выданні. На працягу года ў бібліятэку паступалі 3 найменні журналаў і 5 найменняў газет. Таксама была арганізавана падпіска па кварталах на працягу года педагагічнымі работнікамі на такія выданні як: газеты – Настаўніцкая газета, Мінская праўда, Да новых перамог, Звязда, СБ, Сельская газета, Чырвоная змена, журналы – Образование Минщины, Юный спасатель, Пачатковае навучанне, Замежныя мовы.

З мэтай фарміравання ўстойлівага інтарэсу да чытання, жадання звароту да кнігі, каб прыцягнуць дзяцей, зацікавіць іх, у бібліятэцы былі запланаваны і праведзены:

 віктарына: “У гасцях у казак”;

краязнаўчая гасцёўня гасцёўня: “Іх імёны ў гісторыі краю”;

прэзентацыя-гутарка “Мае правы”;

інтэлектуальная гульня: “Любім і ведаем родную мову”;

      завочнае падарожжа “ Беларусь – мая Айчына”;

      квэст “Па старонках кніг”.

На працягу года праводзіліся кніжныя выставы:

тэматычныя: “Гістарычная памяць – шлях у будучае”, “Да новага навучальнага года”, “Асветнікі зямлі беларускай”, “Захаваем духоўную спадчыну”,  “Прашу прабачэння прырода”, “Усе фарбы жыцця для цябе”, “Пакуль мы помнім, мы жывём”, “2023 год міру і сварэння”, “Я – дзіця, Я – чалавек”, “Адзіны свет, адзіная надзея”, “Кнігі-юбіляры 2023”, “Непераможная і легендарная”, “Любім і ведаем родную мову”, “Дзяржыся за жыццё”, “У дапамогу класнаму кіраўніку”, “Чарнобыль: наша боль і памяць”, “Зімовая казка”, “Міншчына – край любімы мой”, “Песняры беларускай зямлі” і іншыя;

прысвечаныя пісьменнікам юбілярам:

беларускім пісьменнікам: “110 гадоў з дня нараджэння М. Танка”, “95  гадоў з дня нараджэння А. Адамовіча”,“90 гадоў з дня нараджэння І. Пташнікава”,“85 гадоў з дня нараджэння М. Чаргінца”, “140 гадоў з дня нараджэння Я. Коласа”,“100 гадоў з дня нараджэння А. Васілевіч”,“88  гадоў з дня нараджэння М. Чарняўскага”,“215 гадоў з дня нараджэння В. Дуніна-Марцінкевіча; рускім пісьменнікам: “140 лет со дня рождения Б. Житкова”, “135 лет со дня рождения С. Маршака”, “85 лет со дня рождения Э. Успенского”, “150 лет со дня рождения М. Пришвина”, “155 лет со дня рождения М. Горьког”, “110 лет со дня рождения С. Михалкова” і іншых.      2023 год аб’яўлены Годам міру і стварэння. У сувязі з гэтай падзеяй у бібліятэцы дзейнічаюць  кніжныя  выставы: “2023 Год міру і стварэння”, “Пакуль мы помнім, мы жывём”, “Непераможная і легендарная”, “Я родам з Беларусі”. Падрыхтаваны і праведзены: завочнае падарожжа “Беларусь – мая Айчына”, інтэлектуальная гульня “Любім і ведаем родную мову”.

У 2022 годзе адзначалася 140-годдзе з дня нараджэння беларускіх пісьменнікаў Я. Купалы і Я. Коласа. Складзены план мерапрыемстваў сумесна з класнымі кіраўнікамі па святкаванню юбілеяў. На працягу года дзейнічала кніжная выстава “Песняры беларускай зямлі”. Бібліятэкарам праведзена віктарына “Жыццё і творчасць Я. Купалы”.

У маі 2023 года праводзілася культурна-асветніцкая акцыя  “Найди сокровище” прадстаўніцтвам Россатрудніцтва ў Рэспубліцы Беларусь, якая была прымеркавана да святкавання 110-годдзя з дня нараджэння Сяргея Уладзіміравіча Міхалкова. З 400 вучняў Мінскай вобласці вучаніца 4 класа нашай школы Бадытчык Вікторыя заняла прызавое месца і ўзнагароджана цэнным падаркам.

На працягу 2022/2023 навучальнага года бібліятэкар прымала удзел у раённых МА бібліятэкараў.  МА прайшлі на базе Клецкай гімназіі, Кухчыцкай СШ, наведалі Нясвіжскі замак. Масавая работа бібліятэкі планавалася згодна гадавога плана работы ўстановы адукацыі.

Бібліятэкарам  вялася работа па абсталяванні, добраўпарадкаванні бібліятэкі, па сістэматызацыі бібліятэчнага фонду. Новая паступаючая літаратура афармлялася, сістэматызавалася.  Абноўлена дакументацыя ў адпаведнасці з пастановай адукацыі Міністэрства адукацыі РБ ад 28.11.2016 №108 “Аб устанаўленні формаў уліковых дакументаў, якімі афармляюцца арганізацыя бібліятэчных фондаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі і выключэнне з іх дакументаў”.

З вышэй сказанага можна зрабіць наступныя вывады:

-школьная бібліятэка выконвае дастатковы аб’ём работы па прадастаўленні чытачам неабходнага інфармацыйнага матэрыялу;

-вырасла ўзаемасувязь бібліятэкі з педагагічным калектывам і вучнямі;

-бібліятэкару патрабуецца актывізаваць чытацкую актыўнасць вучняў сярэдняга і старэйшага звяна;

-працягваць работу па павышэнні якасці і даступнасці інфармацыі, якасці абслугоўвання чытачоў.

 

ПЛАН РАБОТЫ БІБЛІЯТЭКІ ЛАЗАВІЦКАЙ СЯРЭДНЯЙ ШКОЛЫ

НА 2023/2024 НАВУЧАЛЬНЫ ГОД

  1. Мэты і задачы бібліятэкі

Мэта: Садзейнічаць працэсу навучання і выхавання вучняў, ажыццяўлення інфармацыйнага суправаджэння адукацыйнага працэсу.

Задачы:

  • стварыць ў бібліятэцы аптымальныя ўмовы для задавальнення адукацыйных запытаў педагагічных работнікаў, вучняў і іх законных прадстаўнікоў з мэтаю павышэння якасці адукацыі ;
  • фарміраваць ў вучняў навыкаў інфармацыйнай культуры, культуры чытання і зносін;
  • фарміраваць у навучэнцаў асноватворныя каштоўнасці, ідэі, погляжы, якія адпавядаюць сутнасці беларускай дзяржаўнасці, выхоўваць актыўную грамадзянскую пазіцыю праз сацыяльна значымую дзейнасць на карысць асобы, грамадства, дзяржавы.
  • аказваць кансультацыйную дапамогу вучням, педагагічным работнікам і іншым катэгорыям карыстальнікаў у атрыманні інфармацыі.

Асноўныя паказчыкі работы:

Паказчык

01.06.2021

01.06.2021

01.06.2022

Колькасць чытачоў

49

49

45

Чытаемасць

15,78

16,81

16,1

Колькасць наведванняў

683

656

622

Наведвадьнасць

12,3

12,5

13,8

Кнігавыдача

773

824

726

Кніжны фонд

3315

3348

3009

Фонд падручнікаў

945

748

716

Абарачэнне

22

24,6

24,1

Кнігазабяспечанасць

70,24

68,3

66,9

 

 

  1. Работа з чытачамі

№п/п

Змест работы

Тэрмін правядзення

Адказныя

Работа з вучнямі

1.

Абслугоўванне чытачоў на абанеменце і ў чытальным зале

На працягу года

Бібліятэкар

2.

Падбор дадатковай літаратуры да падрыхтоўкі да ўрокаў

На працягу года

Бібліятэкар

3.

Падбор дадатковай літаратуры для напісання дакладаў, рэфератаў, навуковых работ

На працягу года

Бібліятэкар

4.

Дапамога ў падрыхтоўцы да агульнашкольных мерапрыемстваў

Па неабходнасці

Бібліятэкар

5.

Рэкамендацыйныя гутаркі пры выдачы кніг. Гутаркі аб прачытаным

На працягу года

Бібліятэкар

6.

Рэкамендацыйныя і рэкламныя гутаркі аб новых выданнях, што паступілі ў бібліятэку

На працягу года

Бібліятэкар

7.

Падрыхтоўка рэкамендаваных спіскаў мастацкай літаратуры для розных узроставых катэгорый вучняў

На працягу года

Бібліятэкар

8.

Стварэнне актыва бібліятэкі

Верасень

Бібліятэкар

9.

Прагляд фармуляраў чытачоў з мэтаю выяўлення даўжнікоў, інфармаванне кл. кіраўнікоў

Канікулы (восеньскія, зімовыя,    вясновыя)

Бібліятэкар

10.

Забяспячэнне вучняў вучэбнай і мастацкай літаратурай

Пастаянна

Бібліятэкар

11.

Работа з актывам бібліятэкі

На працягу года

Бібліятэкар

12.

Перарэгістрацыя чытачоў

Верасень

Бібліятэкар

13.

Запіс у бібліятэку першакласнікаў

Сакавік,красавік

Бібліятэкар

Работа з педагагічнымі работнікамі

14.

Інфармаванне педагагічных работнікаў аб новай вучэбнай і метадычнай літаратуры, педагагічных журналах

Па меры паступлення

Бібліятэкар

15.

Кансультацыйна-інфармацыйная работа з метадычнымі аб’яднаннямі педагагічных работнікаў, напраўленне на аптымальны выбар падручнікаў і вучэбных дапаможнікаў у новым вучэбным годзе

Час правядзення засяданняў метадычных аб’яднанняў

Бібліятэкар

16.

Аказанне дапамогі педагагічным работнікам у рабоце з электроннымі сродкамі навучання (ЭСН). Вядзенне адпаведнай дакументацыі па ўліку выкарыстоўвання ЭСН

На працягу года

Бібліятэкар

17.

Падбор матэрыялаў для падрыхтоўкі засяданняў метадычных аб’яднанняў і медагагічных саветаў

Час правядзення

мерапрыемстваў

Бібліятэкар

Работа з законнымі прадстаўнікамі вучняў

18.

Інфармаванне законных прадстаўнікоў вучняў аб графіку работы бібліятэкі (праз бацькоўскія сходы, сайт бібліятэкі)

Пастаянна

Класныя кіраўнікі

19.

Прадстаўленне законным прадстаўнікам вучняў інфармацыі аб падручніках на новы навучальны год (праз бацькоўскія сходы, сайт бібліятэкі)

Жнівень

Класныя кіраўнікі

20.

Збор неабходнай дакументацыі для падцвярджэння льгот на карыстанне падручнікамі

Ліпень-жнівень

Бібліятэкар

21.

Збор квітанцый аб аплаце за карыстанне падручнікамі, складанне справаздачы аб карыстанні падручнікамі

Верасень-кастрычнік

Класныя кіраўнікі

 

III. Даведніцка-бібліяграфічная і інфармацыйная работа

№п/п

Змест работы

Тэрмін правядзення

Адказныя

1.

Вядзенне даведніцка-бібліяграфічнага апарата (каталогі,картатэкі, рэкамендаваныя спіскі) з улікам узроставых асаблівасцей карыстальнікаў

На працягу года

Бібліятэкар

2.

Працяг работы па стварэнню электроннага каталога мастацкай і навукова-метадычнай літаратурыі падручнікаў на базе праграмнага комплекса “Бібліёграф”

На працягу года

Бібліятэкар

3.

Стварэнне і афармленне кніжных выстаў

Пастаянна

Бібліятэкар

4.

Папаўненне тэматычных папак

На працягу года

Бібліятэкар

5.

Складанне графіка здачы і выдачы падручнікаў

Да 25.05

Бібліятэкар

6.

Абнаўленне інфармацыйных матэрыялаў на стэндзе “Інфармацыі. Аб’явы”

Па меры неабходнасці

Бібліятэкар

 

  1. Работа з бібліятэчным фондам

№п/п

Змест работы

Тэрмін правядзення

Адказныя

1.

Фарміраванне кніжнага фонда ў адпаведнасці з вучэбнымі праграмамі, праграмамі для пазакласнага чытання, а таксама з улікам запытаў  карыстальнікаў

Пастаянна

Бібліятэкар

2.

Прыём і рэгістрацыя дакументаў

Па меры паступлення

Бібліятэкар

3.

Растаноўка новых дакументаў у фондзе ў адпаведнасці з табліцамі ББК

Па меры паступлення

Бібліятэкар

4.

Растаноўка дакументаў у фондзе пасля вяртання  чытачамі

Пастаянна

Бібліятэкар

5.

Вывучэнне саставу фонда і аналіз яго выкарыстоўвання

На працягу года

Бібліятэкар

6.

Своечасовае выключэнне з фонду бібліятэкі старой і маральна ўстарэўшай мастацкай літаратуры і вучэбных выданняў

Пастаянна

Бібліятэкар

7.

Правядзенне зверкі дадзеных аб наяўнасці выданняў у фондзе з дадзенымі бугалтэрыі

Сакавік

Бібліятэкар

8.

Забеспячэнне захаванасці фонда:

·        рамонт кніг з прыцягненнем актыва бібліятэкі;

 

·        кантроль за своечасовым вяртаннем у бібліятэку выдадзенай літаратуры;

·        забеспячэнне патрабуемага рэжыму сістэматызаванага захоўвання і фізічнай захаванасці бібліятэчнага фонда

 Канікулы (восеньскія, зімовыя,    вясновыя)

Пастаянна

 

 

На працягу года

Бібліятэкар

9.

Папаўненне фонда вучэбнай і мастацкай літаратурай, прынятай узамен згубленых выданняў

Пастаянна

Бібліятэкар

10.

Правядзенне акцыі “Падары бібліятэцы кніжку”

Не менш аднаго разу ў год

Бібліятэкар

11.

Арганізацыя санітарных дней

Другі чацвер месяца

Бібліятэкар

12.

Афармленне падпіскі на перыядычныя выданні

Сакавік, чэрвень, верасень, снежань

Бібліятэкар

13.

Ажыццяўленне кантроля своечасовай  дастаўкі выданняў перыядычнага друку

На працягу года

Бібліятэкар

14.

Прагляд і аналіз выданняў перыядычнага друку

На працягу года

Бібліятэкар

15.

Абзор выданняў перыядычнага друку

На працягу года

Бібліятэкар

 

  1. Работа з фондам падручнікаў

№п/п

Змест работы

Тэрмін правядзення

Адказныя

1.

Аналіз захаванасці вучэбнага фонда школы і ступені забяспечанасці вучняў падручнікамі на вучэбны год

Верасень, кастрычнік

Бібліятэкар

2.

Афармленне заказа на падручнікі з улікам патрабаванняў УА

Верасень, кастрычнік

Бібліятэкар

3.

Складанне аналіза забяспечанасці вучняў падручнікамі

Кастрычнік

Бібліятэкар

4.

Спісанне падарункавага выдання для першакласнікаў

Верасень, кастрычнік

Бібліятэкар

5.

Спісанне падручнікаў, у якіх закончыўся тэрмін фандзіравання

Кастрычнік

Бібліятэкар

6.

Спісанне падручнікаў

Кастрычнік

Бібліятэкар

7.

Прыём і афармленне паступаючых падручнікаў

Па меры паступлення

Бібліятэкар

8.

Інфармаванне педагагічных работнікаў і вучняў аб новых паступленнях

Па меры паступлення

Бібліятэкар

9.

Выдача і вяртанне падручнікаў

Жнівень, верасень, май, чэрвень

Бібліятэкар

10.

Правядзенне рэйда “Захавай падручнік”

Раз у чвэрць

Бібліятэкар

11.

Спісанне сшыткаў разавага карыстання

Чэрвень

Бібліятэкар

12.

Арганізацыя санітарнай апрацоўкі падручнікаў

Другі чацвер месяца

Бібліятэкар

 

  1. Укараненне новых інфармацыйных тэхналогій

№п/п

Змест работы

Тэрмін правядзення

Адказныя

1.

Фарміраванне медыятэкі

Пастаянна

Бібліятэкар

2.

Стварэнне і рэдагаванне электроннага комплекса “Бібліёграф”

Пастаянна

Бібліятэкар

3.

Абнаўленне матэрыялаў на сайце бібліятэкі

Пастаянна

Адказны за сайт школы

 

VII. Рэклама бібліятэкі

№п/п

Змест работы

Тэрмін правядзення

Адказныя

1.

Актуалізацыя інфармацыйных стэндаў школы і чытальнага зала бібліятэкі

Па меры паступлення інфармацыі

Бібліятэкар

2.

Падрыхтоўка інфармацыйных аб’яў аб выставах і мерапрыемствах, якія праводзіць бібліятэка

На працягу года

Бібліятэкар

3.

Распрацоўка каляровай кампазіцыі і арыгінальнага стылю для афармлення выставак у бібліятэцы

На працягу года

Бібліятэкар

 

VII. Культурна-досугавая (масавая) работа

№п/п

Змест работы

Тэрмін правядзення

Адказныя

1.

Арганізацыя кніжных выстаў да знамянальных і памядных датаў

Па асобнаму плану

Бібліятэкар

2.

Правядзенне культурна-інфармацыйных мерапрыемстваў у перыяд канікулаў

Па асобнаму плану

Бібліятэкар

3.

Фарміраванне інфармацыйнай культуры. Грамадзянскае і патрыятычнае выхаванне

Па асобнаму плану

Бібліятэкар

4.

Выхоўванне здаровага вобраза жыцця, культуры бяспечнай жыццядзейнасці, быту і досугу

Па асобнаму плану

Бібліятэкар

 

  1. узаемадзеянне з іншымі структурнымі падраздзяленнямі школы і знешнімі арганізацыямі

№п/п

Змест работы

Тэрмін правядзення

Адказныя

1.

Абмен падручнікамі з супрацоўнікамі з іншых бібліятэк і афармленне адпаведнай дакументацыі

Па меры неабходнасці

Бібліятэкар

2.

Правядзенне сумесных мерапрыемстваў з кафедрамі настаўнікаў-прадметнікаў

На працягу года

Бібліятэкар

3.

Аказанне інфармацыйнай і тэхнічнай дапамогі настаўнікам-арганізатарам пры правядзенні агульнашкольных мерапрыемстваў

На працягу года

Бібліятэкар

 

  1. Прафесійнае развіццё супрацоўнікаў бібліятэкі

№п/п

Змест работы

Тэрмін правядзення

Адказныя

1.

Работа ў рамках раённага метадычнага аб’яднання школьных бібліятэкараў

Час правядзення засяданняў РМА школьных бібліятэкараў

Бібліятэкар

2.

Наведванне семінараў, выставак, удзел у конкурсах, прысутнасць на адкрытых мерапрыемствах

У час правядзення мерапрыемстваў

Бібліятэкар

3.

Расшырэнне асартымента бібліятэчна-інфармацыйных паслуг, павышэнне іх якасці на аснове выкарыстоўвання інфармацыйных тэхналогій

На працягу года

Бібліятэкар

4.

Павышэнне кваліфікацыі

Па аддзельнаму плану

Бібліятэкар

 

 

 

 

  1. Выхаваўчая і ідэалагічная работа

 

№п/п

Змест работы

Тэрмін правядзення

Адказны

 

ВЕРАСЕНЬ

 

 

1.

Арганізацыя выстаў:

а) да Дня Ведаў “ Беларусь і я – дыялог міру і стварэння ”

01.09.2023

Бібліятэкар

2.

б) “Да новага навучальнага года”

01.09.2023

Бібліятэкар

3.

в) “Міншчына – край любімы мой”

01.09.2023-

30.06.2024

Бібліятэкар

4.

г) “Дзяржаўная сімволіка Рэспублікі Беларусь”

01.09.2022-

30.06.2023

Бібліятэкар

5.

д) Тэматычная кніжная выстава “Бяспечнае дзяцінства” (у рамках тыдня бяспечнага дарожнага руху)

01-09.09.2023

Бібліятэкар

6.

е) выстава “Асветнікі зямлі беларускай”

02.09.2023

Бібліятэкар

7.

ж) “85 гадоў з дня нараджэння

А. Грачанікава”

08.09.2023

Бібліятэкар

8.

з)“195 лет со дня рождения

 Л. Толстого “

09.09.2023

Бібліятэкар

9.

і) “У гістарычнай памяці сіла і аадзінства беларускага народа”, да Дня народнага адзінства

16.09.2023

Бібліятэкар

10.

к) “105 гадоў з дня нараджэння

С. Грахоўскага”

25.09.2023

Бібліятэкар

11.

Экскурсія ў бібліятэку вучняў

1 класа

15.09.2023

Бібліятэкар

 

КАСТРЫЧНІК

 

 

1.

Арганізацыя выстаў:

а) выстава, прысвечаная Сусветнаму дню аховы жывёл

 

04.10.2023

 

 

Бібліятэкар

 

2.

б) “110 лет со дня рождения

 Э. Огнецвет “

11.10.2023

Бібліятэкар

3.

в) выстава, прысвечаная Дню Маці “Свет цудоўны, калі ў ім ёсць маці”

09-14.10.2023

Бібліятэкар

4.

г) “Пісьменнікі – уражэнцы роднага краю”

17.10.2023

Бібліятэкар

5.

д) Тэматычная кніжная выстава “Разные дороги в бездну” (у рамках тыдня “тэрыторыя незалежнасці” (прафілактыка шкодных звычак)

23-28.10.2023

Бібліятэкар

6.

Пазнавальная гутарка “Міншчына – наш легендарны край

19.10.2023

Бібліятэкар

 

ЛІСТАПАД

 

 

1.

Арганізацыя выстаў:

а)  “90 гадоў з дня нараджэння

В. Адамчыка”

 

01.11.2023

 

 

Бібліятэкар

 

2.

б) “205 лет со дня рождения

 И. Тургенева “

09.11.2023

 

Бібліятэкар

 

3.

в) “Я – дзіця, Я – чалавек”, да Сусветнага дня  правоў дзіцяці”

19.11.2023

 

Бібліятэкар

 

4.

г)  “75 гадоў з дня нараджэння

Я. Янішчыц”

20.11.2023

Бібліятэкар

 

СНЕЖАНЬ

 

 

1.

Арганізацыя выстаў:

а) “Адзіны свет, адзіная надзея”, да Сусветнага дня прафілактыкі СНІДа

 

01.12.2023

 

 

Бібліятэкар

 

 

2.

б) “110 лет со дня рождения

В. Драгунского “

01.12.2023

Бібліятэкар

 

3.

в) “Я і мае правы” (у рамках тыдня прававых ведаў)

04-09.12.2023

Бібліятэкар

 

4.

г)  “80 гадоў з дня нараджэння      

К. Камейшы”

 

 

5.

д) “220 лет со дня рождения

Ф. Тютчева “

05.12.2023

Бібліятэкар

 

6.

е) “95 лет со дня рождения

Ч. Айтматова “

12.12.2023

Бібліятэкар

 

7.

Сумесная з настаўнікамі падрыхтоўка і правядзенне навагодняга прадстаўлення

26.12.2023

Бібліятэкар

кл. кіраўнікі

 

СТУДЗЕНЬ

 

 

1.

Арганізацыя выстаў:

а) “Новогодние огни приглашают в сказку”

 

02.01.2024

 

Бібліятэкар

2.

б) “Зямля, дзе пачаўся твой лёс”

03.01.2023

Бібліятэкар

3.

в) “Кнігі-юбіляры 2024”

03.01.2024-31.12.2024

Бібліятэкар

4.

г) “110 гадоў з дня нараджэння 

А. Савіцкага”

08.01.2024

Бібліятэкар

5.

д) “Здароўе – гэта здорава” (у рамках тыдня здароўя)

09-14.01.2024

Бібліятэкар

6.

е) “120 гадоў з дня нараджэння 

А. Якімовіча”

17.01.2024

Бібліятэкар

 

 

ЛЮТЫ

 

 

1.

Арганізацыя выстаў:

а) “100 гадоў з дня нараджэння

 А. Куляшова”

 

06.02.2024

 

Бібліятэкар

 

2.

б) 130 лет со дня рождения

В. Бианки “

10.02.2024

Бібліятэкар

 

3.

в) “225 лет со дня рождения

И. Крылова “

13.02.2024

Бібліятэкар

 

4.

г) “Родная мова – крыніца празрыстая”, да Міжнароднага дня роднай мовы

21.02.2024

Бібліятэкар

 

5.

д) “Ёсць такая прафесія – Радзіму абараняць”

23.02.2024

Бібліятэкар

6.

Інтэлектуальная гульня “Любім і ведаем родную мову”

22.02.2024

Бібліятэкар

 

САКАВІК

 

 

1.

Арганізацыя выстаў:

а) “95 гадоў з дня нараджэння 

Е. Лось”

01.03.2024

Бібліятэкар

2.

б) “125 лет со дня рождения

Ю. Олеши “

03.03.2024

Бібліятэкар

3.

в) Кніжная паліца “Галоўны закон жыцця краіны”

15.03.2024

Бібліятэкар

4.

г) “100 лет со дня рождения

Ю. Бондарева “

15.03.2024

Бібліятэкар

5.

д) “70 гадоў з дня нараджэння 

М. Мятліцкага”

20.03.2024

Бібліятэкар

6.

е)”Звоняць трывожна ў Хатыні Званы”

22.03.2024

Бібліятэкар

7.

Тыдзень КНІГІ

25.03-30.03.2024

Бібліятэкар

 

КРАСАВІК

 

 

1.

Арганізацыя выстаў:

а) “215 лет со дня рождения

Н. Гоголя “

01.04.2024

Бібліятэкар

2.

б) “Дзве мовы сталі блізкімі мне змалку”

01.04-06.04.2024

Бібліятэкар

3.

в) “Свет цікавых прафесій”

03.04-08.04.2024

Бібліятэкар

4.

г) “Здароўе – гэта здорава”, да Сусветнага дня здароўя

07.04.2024

Бібліятэкар

 

5.

д) “Цуд, імя якому – Кніга”, да Сусветнага дня кнігі і аховы аўтарскага права

23.04.2024

Бібліятэкар

 

6.

е) “Чарнобыль: лёсы, падзеі, памяць ”

26.04.2024

Бібліятэкар

 

 

МАЙ

 

 

1.

Арганізацыя выстаў:

а) “100 лет со дня рождения

В. Астафьева “

 

02.05.2024

 

 

Бібліятэкар

 

2.

б) “120 гадоў з дня нараджэння 

П. Труса”

06.05.2024

Бібліятэкар

 

4.

в) “ Дарагая сэрцу кніга аб вайне”

 

08.05.2024

Бібліятэкар

 

5.

г) “100 лет со дня рождения

Ю. Друниной “

10.05.2024

Бібліятэкар

 

6.

д) “Сям’ю з’яднаць сумее мудрасць кніг ”, да Міжнароднага дня сям’і

15.05.2024

Бібліятэкар

 

7.

е) “Курить – здоровью вредить”, да Сусветнага дня без тытуню

31.05.2024

Бібліятэкар

 

згарнуць

Бібліятэкар - бацькам

разгарнуць

Информация для родителей

об оплате за пользование учебниками

в 2023/2024 учебном году

 

Сколько нужно платить за учебники и пособия

Расходы на оплату учебников производятся по единому тарифу, определяемому согласно Постановлению Совмина РБ №839 от 24.06.2011 года и утвержденным корректировкам в рамках ПП №621 от 28.08.2018 года.

Для расчетов используют базовую величину (Б.В.), размер которой меняется, в зависимости от класса, в котором учится ребенок.

  • Школьники системы общего среднего образования заплатят 0.5 БВ или 50 белорусских рублей.  Для льготников —9. 25 белорусских рублей

До какого числа нужно оплатить

Установлен общий срок, когда оплата за учебники должна быть внесена. Платеж должен быть произведен до 01.10.2023 года, используя любой из доступных способов – в инфокиосках, на почте или в банке. Для самостоятельного перечисления суммы без комиссий и переплат предусмотрен платеж через интернет с помощью АИС «Расчет» (ЕРИП).

Льготные категории граждан должны предварительно подтвердить свое право, согласовав бесплатное предоставление комплектов в библиотеке. При наличии льгот родители готовят пакет документации и подают его в срок до 15 августа в школу, где будет учиться ребенок.

Кто имеет право на льготы при оплате за пользование учебниками?

В 2022 году все введенные льготные категорий остаются без изменений. В рамках ч.2 п. 2 ст. 39 Кодекса об образовании на льготных условиях получить учебники смогут:

  • дети с особым психофизическим развитием;
  • сироты и школьники, потерявшие или оставшиеся без попечения родителей;
  • дети с инвалидностью не старше 18 лет;
  • школьники из семей, где получают государственные пособия на несовершеннолетних от 3 лет;
  • дети, родители которых имеют 1-2 группу инвалидности;
  • ученики по образовательным программам дошкольного образования, страдающие от туберкулеза или онкологии;
  • члены многодетных семей (оплата снижена на 50%).

Каждый, кто отнесен к одной из вышеперечисленных категорий, может рассчитывать на поддержку государства, если в учебное заведение будут предоставлены документы.

Перечень документов, необходимых для получения льгот по оплате за учебники

Чтобы рассчитывать на льготу, вместе с заявлением в школу потребуется представить исчерпывающий список документации. Перечень подбирается, в зависимости от обстоятельств, вынудивших обратиться за льготой:

  1. Удостоверение лица с присвоенной группой инвалидности.
  2. Удостоверение многодетных (если в семье 3 и более детей, не достигших 18-летия).
  3. Копия удостоверения, если в семье родители с инвалидностью 1-2 группы или есть ребенок-школьник с инвалидностью.
  4. Заключение от Центра коррекционного обучения для несовершеннолетних с особым психофизическим развитием.
  5. Справка о назначенном госпособии для семей с детьми от 3 лет и старше.
  6. Удостоверение лица, оформившего опеку или попечительство.
  7. Удостоверение многодетных.

 

згарнуць

НАВІНЫ БІБЛІЯТЭКІ

разгарнуць

   

Віншуем з перамогай у культурна-асветніцкай акцыі

“Знайдзі скарб”

Вучні ўстановы адукацыі прынялі ўдзел у культурна-асветніцкай акцыі  “Знайдзі скарб”,  прысвечанай творчасці С.В.Міхалкова. Арганізатар акцыі – прадстаўніцтва россупрацоўніцтва ў Рэспубліцы БеларусьРускі дом у Мінску.

Вінік удзелу – дыплом пераможцы, якой стала Бадытчык Вікторыя, вучаніца 5 класа.

Жадаем Вікторыі новых поспехаў і перамог.

 

 

У бібліятэцы дзейнічае выстава “Зямля, дзе пачаўся твой лёс”. На выставе прадстаўлены кнігі, якія расказваюць пра гістарычную спадчыну клеччыны, а таксама сабраны зборнікі паэтаў і пісьменнікаў клецкай сям’і.

  

 

 

Ва ўстанове адукацыі  з 08.11 па 14.11.2023 года праходзіць тыдзень “Мы за энергаэфектыўнасць”. У бібліятэцы арганізавана кніжная выстава “Энергазберажэнне ў маім жыцці” для прыцягнення ўвагі вучняў да праблем энергазберажэння, рацыянальнага выкарыстоўвання рэсурсаў.

 

 

 

Да юбілею І.С. Тургенева ў школе адбыўся агляд у кніжнай выставы “В мире Тургенева”. Бібліятэкар пазнаёміла вучняў з кнігамі вялікага русскага пісьменніка. Юныя чытачы ўстроілі гучнае чытанне і абмеркаванне расказа “Бежин луг” з цыкла «Записки охотника».  

 

 

 

Паважаныя вучні і настаўнікі !

 

Школьная бібліятэка

прапануе вашай увазе

навінкі мастацкай літаратуры:

 

 

  • Геноцид белорусского народа.

Книга включает справочно-аналитические и документальные материалы о геноциде белорусского народа во время Великой Отечественной войны, в послевоенный период и использовании нацистской идеологии участниками попытки государственного переворота в Беларуси в 2020 году.

 

 

НАВІНЫ БІБЛІЯТЭКІ

 

У бібліятэцы ўстановы адукацыі арганізавана выстава, прысвечаная 140-годдзю з дня нараджэння Якуба Коласа і Янкі Купалы. Святкаванні такой важнай падзеі ў нашай установе адукацыі надаецца асаблівая ўвага. Мерапрыемствы, прысвечаныя юбілею песняроў, будуць праводзіцца на працягу года ва ўсіх класах школы. Кніжная выстава "140 гадоў з дня нараджэння народных паэтаў Беларусі" - гэта пачатак святкавання. Далей будуць праходзіць інфармацыйныя і пазакласныя мерапрыемствы, віртуальныя экскурсіі ў Дзяржаўны літаратурны музей ім. Я. Купалы і Я. Коласа, Нацыянальны акадэмічны тэатр ім. Я. Купалы і Нацыянальны акадэмічны драматычны тэатр ім. Я. Коласа.

Якуб Колас і Янка Купала - сучаснікі, паплечнікі, аднагодкі, пісьменнікі блізкія тыпалагічна.

З гэтымі па-сапраўднаму нацыянальна значнымі імёнамі нашых класікаў напрамую звязана лёсавызначальная сутнасць беларускай літаратуры, яе эпахальныя дасягненні, яе імклівы эстэтычны і, можна сказаць, гістарычны-сусветны рост і росквіт. На выставе прадстаўлены творы вялікіх класікаў.

 

 

 

29 сакавіка ў школьнай бібліятэцы  прайшоў фотачэлендж  "Я чытаю любімую кнігу". Вучні з цікавасцю паўдзельнічалі ў  гэтым мерапрыемстве. Кожны з іх падзяліўся інгфармацыяй аб сваёй любімай кнізе і з задавальненнем зрабіў з ёй сэлфі.

 

 

 

Сказка по лесу идёт -

Сказку за руку ведёт,

Сказка-умница и прелесть,

С нами рядышком живет.

Слухаючы і чытаючы казку, мы трапляем у чароўны свет, дзе адбываюцца цуды, дзе дабро заўсёды перамагае зло.  2 красавіка  ў школьнай бібліятэцы ўстановы адукацыі для навучэнцаў 2-4 класаў была праведзена гульнявая праграма "Жылі-былі казкі". На гэтым мерапрыемстве дзеці  пастараліся ўспомніць казкі і казачных герояў, пагулялі ў гульні, даведаліся шмат новага і цікавага, адпачылі разам з казкай. Затым кожны з вучняў з пластыліну зляпіў свайго любімага казачнага героя. Атрымалася чароўная казачная паляна.

 

 

 

З 20 па 29 красавіка ва ўстанове адукацыі праходзіла рэспубліканская дэкада грамадска-патрыятычных спраў " Чарнобыль. Захоўваючы памяць...".

  Да гэтай даты была аформлена выстава «Чарнобыль – наша боль і памяць», як напамін аб чорнай даце 26 красавіка і аб адказнасці кожнага чалавека за яго ўчынкі і дзеянні, пра абавязак прыйсці на дапамогу, нават ахвяруючы сабой, аб адказнасці за лёс усёй планеты.

 Мэта і задачы гэтай выставы заключаліся ў фарміраванні ў карыстальнікаў экалагічнай культуры і актыўнай жыццёвай пазіцыі ў адносінах да глабальных праблем, якія стаяць перад чалавецтвам і прыцягненні ўвагі да Дня памяці загінуўшых у радыяцыйных аварыях і катастрофах.

 

 

Паважаныя  настаўнікі !

 

Школьная бібліятэка

прапануе вашай увазе

навінкі метадычнай літаратуры:

 

  1. Аброськина Т.Ю. ОБЖ.

Дидактический материал для 2-4 кл

 

  1. Мураўёва Г.Л. Матэматыка ў 2 класе
  2. Свірыдзенка В.І. Навучанне чытанню ў 1 класе. Ч. 2
  3. Актуальные вопросы обеспечения информационной безопасности
  4. Свірыдзенка В.І. Спадарожнік буквара

 

 

 

 

 

 

 

 

 

НАВІНЫ БІБЛІЯТЭКІ

 

 

Паважаныя вучні і настаўнікі !

 

Школьная бібліятэка

прапануе вашай увазе

навінкі мастацкай літаратуры:

 

  1. Кузьма Чорны. Насцечка.

Кніга разлічана для дзяцей сярэдняга

школьнага ўзросту

 

  1. Трафимова Г.В. Как устроены мальчики и девочки.

В книге увлекательно рассказывается о

тайнах человеческого организма

 

 

 

 

згарнуць

Бібліятэкар - настаўнікам

разгарнуць

Электронныя сродкі навучання

    Беларуская мова. 2-4 класы

    Краткое описание (аннотация) Электронны сродак навучання (ЭСН) «Беларуская мова. 2-4 класы» прызначаны для арганізацыі заняткаў з вучнямі 2-4 класаў для выпрацоўкі трывалых арфаграфічных навыкаў. ЭСН уключае: моўныя паняцці і арфаграфічныя правілы ў адпаведнасці з праграммай па беларускай мове для 2-4 класаў; 10 прэзентацый да разделаў курса; 150 вучэбных заданняў па арфаграфіі; табліцы і схемы (67); моўныя гульні і практыкаванні. Пасля інтэграцыі ў сістэму кіравання вучэбным працэсас ЭСН можа выкарыстоўвацца вучнямі, настаўнікамі і кіраўнікамі ўстаноў адукацыі. Для кожнага з гэтых катэгорый ЭСН прапануе свой набор інфармацыйных рэсурсаў і функцыянальных магчымасцей.
    • Автор: ООО «Софт-Перспектива», 2007

    Человек и мир. 1-3 классы

    Краткое описание (аннотация) Электронное средство обучения предназначено для обеспечения компьютерной поддержки преподавания предмета «Человек и мир» в 1-3 классах общеобразовательных учреждений республики. Ориентировано на поддержку преподавания по национальным учебникам и учебным пособиям. Содержит учебный материал: Учебный материал ЭСО включает презентации, анимированные сюжеты, тесты, дидактические игры, хрестоматийные тексты и тексты «Для любознательных». ЭСО «Человек и мир. Начальная школа. 1-3 классы» адресовано учащимся и учителям начальных классов и предназначено для использования на уроках курса "Человек и мир", а также внеклассных мероприятий, направленных на формирование экологического сознания, навыков здорового образа жизни, воспитание гражданской позиции младшего школьника.
    • Автор: ЦИРК БГУ, 2008

    Начальная школа. Занятия по интересам. 2-4 классы. Развитие способностей учащихся на основе электронных дидактических игр

    Краткое описание (аннотация) Электронное средство обучения предназначено для обеспечения компьютерной поддержки занятий по интересам, развивающих уроков с использованием информационных технологий в различных предметных областях в общеобразовательных учреждениях республики. ЭСО включает дидактические интерактивные игры для формирования и развития: внимания и памяти, восприятия, воображения, операций анализа/синтеза, сравнения, обобщения, операций абстрагирования, операций конкретизации; комплект иллюстрированных загадок.
    • Автор: ЦИРК БГУ, 2008

    2–4 классы. Основы безопасности жизнедеятельности

    ЭСО для учащих 2-4 класса средрей школы
    • Предмет: Предметно-практическая деятельность.
    • Автор: ЧУП «Медиум»
    • Год: 2008

    Математика

    Перечень электронных средств обучения. Начальная школа Основы безопасности жизнедеятельности. 2–4 классы Краткое описание (аннотация) Электронное средство обучения предназначено для поддержки учебного процесса по курсу «Основы безопасности жизнедеятельности» во 2-4 классах общеобразовательных учреждений всех типов. ЭСО включает: комплект иллюстративно-наглядных материалов; демонстрационные ролики; интерактивные анимационные объекты; рубрики «Это интересно», «Оцени поступок»; тестовые задания и упражнения; теоретический материал; практические задания; словарь. Может быть использовано при проведении уроков как для иллюстрации отдельных тем курса, игрового тестирования, стимулирования процесса мышления учеников, так и для самостоятельной работы учеников. ЧУП «МедиуМ», 2008 Начальная школа Начальная школа. Занятия по интересам. 2-4 классы. Развитие способностей учащихся на основе электронных дидактических игр Краткое описание (аннотация) Электронное средство обучения предназначено для обеспечения компьютерной поддержки занятий по интересам, развивающих уроков с использованием информационных технологий в различных предметных областях в общеобразовательных учреждениях республики. ЭСО включает дидактические интерактивные игры для формирования и развития: внимания и памяти, восприятия, воображения, операций анализа/синтеза, сравнения, обобщения, операций абстрагирования, операций конкретизации; комплект иллюстрированных загадок. ЦИРК БГУ, 2008 Начальная школа Человек и мир. 1-3 классы Краткое описание (аннотация) Электронное средство обучения предназначено для обеспечения компьютерной поддержки преподавания предмета «Человек и мир» в 1-3 классах общеобразовательных учреждений республики. Ориентировано на поддержку преподавания по национальным учебникам и учебным пособиям. Содержит учебный материал: Учебный материал ЭСО включает презентации, анимированные сюжеты, тесты, дидактические игры, хрестоматийные тексты и тексты «Для любознательных». ЭСО «Человек и мир. Начальная школа. 1-3 классы» адресовано учащимся и учителям начальных классов и предназначено для использования на уроках курса "Человек и мир", а также внеклассных мероприятий, направленных на формирование экологического сознания, навыков здорового образа жизни, воспитание гражданской позиции младшего школьника. ЦИРК БГУ, 2008 Начальная школа Предметно-практическая деятельность. 1–4 классы. Мир вокруг меня Краткое описание (аннотация) ЭСО предназначено для работы с учащимися 1-4 классов второго отделения вспомогательной школы по разделам: предметно-практические действия, конструирование, работа с мозаикой. Каждый раздел представлен мультимедийными играми, каждая из которых содержит серии интерактивных учебных упражнений. ЭСО включает 21 игру, включая по разделам: модуль «Предметно-практические действия»-13, модуль «Конструирование»-5, модуль «Работа с мозаикой»-3 игры. УП «Инфотриумф», 2010 Математика Специальное образование. Математика 1–5 классы Краткое описание (аннотация) Электронное средство обучения (ЭСО) «Специальное образование. Математика 1-5 классы» предназначено для работы с детьми с тяжелыми нарушениями речи, с трудностями в обучении, с нарушением слуха по учебному предмету «Математика». Данное электронное средство соответствует действующим учебным программам, утвержденным Министерством образования Республики Беларусь «Математика 1-5 классы» для специальных общеобразовательных школ для детей с тяжелыми нарушениями речи, для детей с трудностями в обучении (2008); «Математика 1-5 классы» для специальных общеобразовательных школ для детей с нарушением слуха (2008).
    • Предмет: Математика
    • Автор: УП «Инфотриумф», 2010

    Музыка. 4 класс. Виртуальная творческая лаборатория.

    Краткое описание (аннотация) Электронное средство обучения «Музыка. 4 класс. Виртуальная творческая лаборатория» предназначено для использования в процессе изучения учебного предмета «Музыка» в 4 классе общеобразовательных учреждений. Виртуальная творческая лаборатория включает: информационный блок (теоретические фрагменты для каждого урока; музыкальные фрагменты, видеофрагменты, портреты и биографии композиторов, фотографии, справочные материалы в виде схем и таблиц); практикум (комплекс заданий комбинаторного и творческого типов, разработанных на основе народно-песенного материала и произведений современных авторов, справочные материалы в виде схем и таблиц); краткий словарь. Каждый из блоков структурирован в соответствии с разделами учебной программы: «Музыкальная культура Беларуси»; «Музыкальные путешествия»; «Композитор-исполнитель-слушатель». Материал, представленный в информационном блоке, достаточно лаконичен, так как средство предполагает его демонстрацию на экране монитора. Расширение учебного материала нетекстовыми составляющими позволяет стимулировать познавательную активность учащихся. Статические иллюстрации способствуют более полному восприятию учебного материала. Видеофайлы помогают существенно расширить представления об изучаемых артефактах.
    • Предмет: Музыка. 4 класс
    • Автор: ЧУП «Медиум», 2008

    2–4 классы. Беларуская мова

    Предназначено для обеспечения компьютерной поддержки преподавания предмета
    • Предмет: Предметно-практическая деятельность.
    • Автор: ООО «Софт-Перспектива»
    • Год: 2007

    Английский язык. Начальная школа. Часть 1

    Краткое описание (аннотация) Электронное средство обучения«Английский язык. Начальная школа. Часть 1» предназначено для поддержки и оптимизации учебного процесса по английскому языку в начальных классах общеобразовательных учреждений Республики Беларусь. Электронное средство обучения «Английский язык. Начальная школа. Часть1 » соответствует предметно-тематическому содержанию учебно-методического комплекса «Magic Box- 3»(Волшебная шкатулка 3) и содержит материал по всем девяти темам, обозначенным в учебнике (“About me”, “Daily life”, “Pets”, “My house”, “Clothes”, “School”, “A party”, “A day off”, “Holidays”), а также приложения, способствующие обучению фонетическому аспекту речи (“Letter secrets”, “Transcription”, “Songs and poems”). Материал каждого раздела представлен следующими функциональными уровнями: лексика; грамматика; дополнительные материалы (песни и стихи); справочные материалы (правила чтения, транскрипция, таблица неправильных глаголов). Лексический материал содержит тематический иллюстрированный словарь изучаемой в разделе лексики, упражнения для закрепления пройденного материала, тренировочные тестовые задания, подготавливающие учащихся к выполнению тестов (тематический контроль): В подразделе «Тематический словарь» представлена лексика, относящаяся к данному разделу учебного пособия. В картинном словаре представлены иллюстрации изучаемой в разделе лексики. Под каждой картинкой написано слово или словосочетание на английском языке, а также дана его транскрипция. При наведении курсора мыши на картинку появляется русский перевод слова. При щелчке мышкой по картинке слово звучит на английском языке. В подразделе «Практика» содержатся упражнения для закрепления пройденного материала. В проекте представлены следующие типы упражнений:Match the words to the pictures (Соотнеси слово с картинкой) Match the sound to the pictures (Соотнеси звучащее слово с картинкой) Сlick and complete sentences или Сlick on the correct questions (Щёлкни кнопкой мыши на правильном предложении) Drag the words into the gaps (Заполни пропуски в предложении) Drag the words and make sentences (Расположи слова в правильном порядке) Type the words (Напечатай слово) Fill in the gaps (Заполни пропуски) Match the transcription to the picture (Соотнеси транскрипцию с картинкой) Listen and type (Послушай слово и напечатай его) Read and color (Прочитай и раскрась картинку) Задания в подразделе «Тесты» выполняются по аналогии с заданиями в подразделе «Практика». Отличительная особенность тестов состоит в том, что коррекция выполненных заданий осуществляется по окончании выполнения задания. Грамматический материал представлен в виде анимированных ситуаций в двух версиях: «смотри и слушай» и «слушай и повторяй», упражнений на закрепление материала, тренировочных тестовых заданий. Смотри и слушай На экране представлены герои, над ними появляются их реплики, содержащие изучаемую в данном разделе учебного пособия грамматическую структуру. Все реплики героев озвучены. При появлении новой реплики предыдущая реплика исчезает. Слушай и повторяй На экране представлена та же анимированная ситуация; что в версии 1. Справа располагаются все реплики героев. Звучит текст, сопровождающий анимированную ситуацию. Реплики героев подсвечивается на экране, как в караоке, в момент их звучания.В подразделе «Практика» и «Тесты» содержатся упражнения на закрепление пройденного материала, тестовые задания тех же типов, что и в разделе «Лексика» (см. выше).
    • Автор: ЧУП «МедиуМ», 2007

    Русский язык. Начальная школа. 2–4 классы. Речевой этикет

    Краткое описание (аннотация) Электронное средство обучения (ЭСО) предназначено для обеспечения компьютерной поддержки усвоения учащимися начальных классов правил речевого этикета. Включает: 20 анимированных уроков-презентаций; 120 fiаsh-роликов, отражающих различные ситуации общения; интерактивные тесты (более 300 заданий); словарь русского речевого этикета [350 единиц]; синонимические ряды этикетных формул; правила речевого этикета; текстовые материалы для чтения; материалы для любознательных; фонохрестоматию.
    • Предмет: Русский язык.
    • Автор: Филиал «Центр информационных ресурсов и коммуникаций БГУ» (ЦИРК БГУ), 2008